Általános Szerződési Feltételek

Exadem Kft. – Exadem Werkstatt**

Hatályos: 2025.

Szolgáltató:

Exadem Kft. – Exadem Werkstatt

Márkafüggetetlen Autószerviz

2040 Budaörs, Kamaraerdei út 11.

Cégjegyzékszám: 01-09-378725

Adószám: 28992875-2-43

E-mail: info <kukac> exadem.hu

Telefon: +36 1 445 0447

A Szolgáltató az alábbi Általános Szerződési Feltételeket teszi közzé a szolgáltatásai igénybevételére.

1. Az ÁSZF célja és hatálya

1.1. Jelen ÁSZF szabályozza az Exadem Werkstatt által nyújtott valamennyi autójavítási, diagnosztikai, karbantartási, alkatrész-beszerzési és kapcsolódó műhelyszolgáltatás igénybevételének feltételeit.

1.2. Az ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan természetes és jogi személyre (továbbiakban: Ügyfél), aki a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi.

1.3. Az Ügyfél a szolgáltatás igénybevételével jelen ÁSZF rendelkezéseit automatikusan elfogadja.

2. Szolgáltatások köre

A Szolgáltató az alábbi tevékenységeket végzi:

  • diagnosztika (OBD, mélydiagnosztika, gyári műszerek, támogatott márkák: BMW, Mercedes, Volkswagen, Renault, BYD, stb.)
  • karbantartási és javítási műveletek,
  • időszakos szervizek,
  • motor-, váltó-, fék-, futóműjavítások,
  • elektromos és hibrid járművek rendszereinek javítása,
  • klímarendszerek javítása (F-gáz engedéllyel – A vizsgával a felhasználó rendelkezik),
  • akkumulátortechnikai szakszolgáltatások,
  • diagnosztikai dokumentáció kiadása,
  • járműfenntartási tanácsadás,
  • alkatrész-beszerzés, értékesítés,
  • biztosítói és garanciális javítás ügyintézés.

3. Időpontfoglalás és munkafelvétel

3.1. Az Ügyfél időpontot foglalhat:

  • telefonon,
  • e-mailben,
  • személyesen,
  • vagy az Odoo-s online foglalórendszeren keresztül.

3.2. A munkafelvétel során a Szolgáltató munkalapot állít ki, amely tartalmazza:

  • az Ügyfél adatait,
  • a jármű adatait (rendszám, márka, típus, VIN, km óraállás),
  • az Ügyfél panaszát,
  • a végzendő munkát,
  • a jármű átvételi állapotát.

3.3. A Szolgáltató a munkalapon megjelölt munkákat köteles elvégezni; minden további művelethez az Ügyfél jóváhagyása szükséges.

4. Diagnosztika és bevizsgálás

4.1. A diagnosztika díjköteles szolgáltatás.

4.2. A diagnosztika eredménye nem garantál 100% bizonyosságot az alkatrészek állapotát illetően — különösen rejtett hibák esetén –, ezért a javítás során további hibák tárulhatnak fel.

4.3. Az Ügyfél elfogadja, hogy:

  • a diagnosztikai díj a javítás díjától független,
  • hibafeltárásra ráépülő többletmunkák elfogadása szükséges lehet.

5. Alkatrészek, anyagok, beépítés

5.1. A Szolgáltató elsődlegesen gyári vagy OEM-minőségű alkatrészeket használ.

5.2. Utángyártott vagy használt alkatrészek csak az Ügyfél kifejezett kérésére, írásos jóváhagyással építhetők be.

5.3. Az Ügyfél által hozott alkatrészek esetében:

  • a Szolgáltató nem vállal felelősséget az alkatrész minőségéért, hibájáért,
  • az esetleges további károkért az Ügyfél felelősséggel tartozik,
  • a munkadíj nem csökkenthető.

5.4. A beépített alkatrészek pontos azonosíthatóságát a Szolgáltató biztosítja (megnevezés, cikkszám, gyártó), a gyártói és jótállási követelmények szerint.

6. Javítási határidők, árak, ajánlatok és költségtöbblet-kezelés

6.1. A javítási határidők és azok változása

(1) A Szolgáltató által megadott javítási határidők tájékoztató jellegűek, mivel azok függnek a diagnosztika eredményétől, az előre nem látható hibák feltárásától, az alkatrész-ellátástól, valamint az alvállalkozók teljesítési idejétől.

(2) A határidők változásáról a Szolgáltató köteles az Ügyfelet haladéktalanul értesíteni.

6.2. Árajánlat tartalma és kötelező ereje

(1) A Szolgáltató a javítás megkezdése előtt részletes árajánlatot készít, amely tartalmazza:

  • a munkadíj várható összegét,
  • a szükséges alkatrészek megnevezését, árát és cikkszámát,
  • a felhasználandó anyagok árát,
  • járulékos költségeket (diagnosztika, alvállalkozói díjak, külön munkaműveletek).

(2) Az Ügyfél az ajánlat elfogadásával a Ptk. alapján köteles érvényes vállalkozási szerződést hoz létre.

Az ajánlat elfogadása történhet:

  • munkalap aláírásával,
  • e-mailes vagy online jóváhagyással,
  • a jármű javításra történő leadásával (ráutaló magatartás).

(3) Az ajánlat elfogadása után a Szolgáltató kizárólag az ajánlatban foglalt munkákat végzi el, kivéve ha többletjavítás válik szükségessé.

6.3. ±15% költségtűrés és a kötelező egyeztetés szabálya

(1) Az árajánlat a tényleges javítási költségtől legfeljebb ±15% eltérésig tekinthető érvényesnek.

(2) Amennyiben a várható költség meghaladja az ajánlatban szereplő értéket több mint 15%-kal, a Szolgáltató köteles az Ügyfelet:

  • erről haladéktalanul tájékoztatni,
  • új, módosított ajánlatot adni,
  • az Ügyfél jóváhagyását kérni a folytatáshoz.

(3) Az Ügyfél jóváhagyása nélkül a Szolgáltató a 15%-ot meghaladó többletmunkát nem végezheti el.

6.4. Előre nem látható műszaki okok és többletjavítások

(1) Ha a javítás során olyan műszaki körülmény, rejtett hiba vagy szerkezeti probléma derül ki, amely az eredeti ajánlat készítésekor nem volt megállapítható, a Szolgáltató jogosult:

  • az ajánlat módosítására, vagy
  • új ajánlat kiadására.

(2) Amennyiben az előre nem látható műszaki többletjavítás költsége meghaladja a 15%-os tűréshatárt, a Szolgáltató köteles:

  • az Ügyfelet tájékoztatni,
  • a többletmunka részleteit ismertetni,
  • jóváhagyást kérni.

6.5. Az Ügyfél joga az eredeti állapot visszaállításának kérésére

(1) Ha az előre nem látható műszaki hiba miatt szükséges többletjavítás az eredeti ajánlati összeghez képest több mint 15%-kal magasabb, az Ügyfél kérheti a:

„javítás megszakítása és az eredeti állapot visszaállítása” műveletet.

(2) Ebben az esetben az Ügyfél köteles megfizetni:

  • az addig elvégzett munkadíjat,
  • a felhasznált és beépített alkatrészeket,
  • azokat a megrendelt alkatrészeket, amelyek nem küldhetők vissza,
  • a visszaállításhoz szükséges munkadíjat és anyagköltséget
    (a 12. pont részletszabályai szerint).

(3) Az eredeti állapot visszaállításának költsége minden esetben az Ügyfelet terheli, kivéve ha bizonyítható, hogy a Szolgáltató hibás ajánlatot adott (ez ritka és dokumentációval igazolható eset).

6.6. Árajánlat hiányában alkalmazandó díjak

(1) Ha a javítás megkezdése előtt az Ügyfél nem kér vagy nem fogad el árajánlatot, a javítási díjak:

  • az érvényes általános óradíj,
  • a mindenkori alkatrészlistaár,
  • a díjtáblázat szerinti anyag- és diagnosztikai díjak

alapján kerülnek elszámolásra.

(2) Az óradíj és a díjtáblázat hivatalos, érvényes formája a műhely ügyfélterében van kifüggesztve, valamint — ahol elérhető — elektronikusan is megtekinthető.

(3) A Szolgáltató jogosult az aktuális óradíjakat és árakat évente vagy piaci változások esetén módosítani; az aktuális árjegyzék a módosítás napjától érvényes.

6.7. A javítás megkezdésének feltétele

A javítás kizárólag akkor kezdhető meg, ha:

  • az Ügyfél az árajánlatot jóváhagyta, vagy
  • ajánlat hiányában az óradíjas elszámolást elfogadta, és
  • a 7. pont szerinti beazonosítás és munkalapfelvétel megtörtént.


7. Számlázás, Ügyfél-azonosítás, Megrendelés és Meghatalmazás

7.1. Ügyfél azonosítása – személyazonosság és adatok megadása kötelező

(1) A Szolgáltató kizárólag az Ügyfél egyértelmű azonosítását követően fogad el megrendelést, végez munkafelvételt vagy ad ki járművet. Az azonosítás szükséges jogi alapja:

    1. évi CXXVII. törvény az általános forgalmi adóról (Áfa tv.) – számlakibocsátási kötelezettség,
    1. évi C. törvény a számvitelről – bizonylat-megőrzési és adattartalmi előírások,
  • Polgári Törvénykönyv (Ptk.) – szerződés létrejöttének feltételei,
  • 2016/679/EU GDPR – adatkezelési jogalap: szerződés teljesítése.

(2) A javítás, megrendelés vagy diagnosztika megrendelése szolgáltatási szerződésnek minősül, amelyet a Ptk. rendelkezései alapján csak beazonosított féllel lehet érvényesen megkötni.

(3) A Szolgáltató ezért névtelen, anonimizált vagy hamis adatokkal történő megrendelést nem fogad el.

(4) Az Ügyfél köteles a következő adatokat valóságnak megfelelően megadni:

Magánszemély esetén:

  • név,
  • lakcím (számlázási cím),
  • elérhetőség (telefon, e-mail),
  • szükség esetén személyazonosító okmány bemutatása.

Cég / vállalkozás esetén:

  • cég neve,
  • székhely,
  • adószám,
  • kapcsolattartó neve és elérhetősége,
  • meghatalmazott személy adatai (ha releváns).

(5) A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy az Ügyfél személyazonosságát okmány ellenőrzésével igazoltassa, amennyiben:

  • a jármű kiadásakor a személyazonosság kétséges,
  • garanciális ügyintézés szükséges,
  • meghatalmazott jár el.

7.2. A megrendelést csak a jármű tulajdonosa, üzembentartója vagy hivatalos meghatalmazottja adhatja le

(1) A javítás, diagnosztika vagy alkatrészbeszerzés megrendelésére jogosult:

  1. A jármű tulajdonosa,
  2. Az üzembentartó,
  3. A tulajdonos vagy üzembentartó írásos meghatalmazottja.

(2) A jogosultság vizsgálatához a Szolgáltató jogosult kérni:

  • forgalmi engedély bemutatását,
  • személyazonosító okmány bemutatását,
  • meghatalmazás bemutatását (ha nem a tulajdonos vagy üzembentartó jár el).

(3) A Szolgáltató nem köteles olyan személlyel szerződni, aki a jármű feletti rendelkezési jogosultságot hitelt érdemlően nem igazolja.

7.3. Meghatalmazás szabályai

(1) Meghatalmazott csak akkor adhat megrendelést, ha:

  • az Ügyfél által írásban meghatalmazott,
  • a meghatalmazás tartalmazza a jármű adatait,
  • a meghatalmazás tartalmazza a szerződéskötésre és javítás megrendelésére való jogosítást.

(2) A meghatalmazást a Szolgáltató:

  • megtekinti,
  • másolatát megőrizheti a számlázáshoz és jogvita esetére,
  • érvénytelen vagy kétséges meghatalmazást visszautasíthat.

7.4. Számlakibocsátási kötelezettség – jogszabályi háttér

(1) A Szolgáltató a 2007. évi CXXVII. törvény (Áfa tv.) értelmében minden szolgáltatásnyújtásról köteles számlát kibocsátani, melynek adattartalma jogszabályban meghatározott.

(2) Ezért a szolgáltatás igénybevétele során az Ügyfél nem választhatja az anonimitást, mivel a számla adattartalma:

  • név / cégnév,
  • cím / székhely,
  • adószám (vállalkozás esetén),
  • szolgáltatás megnevezése,
  • ellenérték, időpont
    kötelezően szerepel a bizonylaton.

(3) A számla kiállításának megtagadása jogszabálysértés lenne, ezért az Ügyfél részéről nem kérhető.

7.5. A megrendelés szerződéskötésnek minősül

(1) A munkalap aláírása, az időpontfoglalás visszaigazolása, vagy a jármű átadása javítás céljából a Ptk. szerint vállalkozási szerződés megkötésének minősül.

(2) A szerződéskötés tényének a Szolgáltató részéről feltétele:

  • az Ügyfél adatainak valós megadása,
  • jogosultság igazolása (tulajdonos/üzembentartó vagy meghatalmazott),
  • járműátadási jegyzőkönyv vagy munkalap felvétele.

(3) Hamis adatok közlése, más jármű feletti rendelkezői jog jogellenes gyakorlása büntetőjogi következményekkel járhat (Btk. – csalás, okirat-hamisítás).

7.6. Munkalap és dokumentáció

(1) A felvett munkalap a szerződés szerves részévé válik, és tartalmazza:

  • az Ügyfél azonosító adatait,
  • a jármű azonosító adatait (rendszám, VIN, km-óra),
  • az Ügyfél panaszát,
  • a megrendelt munkákat,
  • vállalt határidőt,
  • becsült költséget,
  • az Ügyfél hozzájárulását.

(2) A munkalap aláírásával az Ügyfél:

  • elfogadja az ÁSZF-et,
  • elismeri személyazonosságát és jogosultságát,
  • jóváhagyja a szükséges munkákat.

7.7. Garanciális dokumentáció

Garanciális ügyintézéshez elengedhetetlen:

  • az Ügyfél személyének beazonosítása,
  • az eredeti munkalap vagy annak másolata,
  • beépített alkatrészek pontos azonosítói (cikkszám, gyártó),
  • hibaleírás és fotódokumentáció,
  • gyártói OEM előírás szerint végzett munkafolyamatok igazolása.


8. Jótállás és szavatosság – részletes, céges és fogyasztói bontással

8.1. Általános rendelkezések

(1) A Szolgáltató által végzett javítási és karbantartási munkákra, továbbá a beépített alkatrészekre a Polgári Törvénykönyv (Ptk.), a 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezései irányadóak.

(2) A jótállási és szavatossági jogok terjedelme különbözik fogyasztói (B2C) és vállalkozási/céges (B2B) jogviszonyban. A Szolgáltató ezek között élesen különbséget tesz.

(3) A jótállási igény elbírálása minden esetben jegyzőkönyv felvételével történik.

8.2. Fogyasztói Ügyfél (B2C) részére biztosított jogok

A fogyasztónak minősülő Ügyfél az, aki a javítást nem gazdasági vagy szakmai tevékenysége körében veszi igénybe.

8.2.1. Javítási szolgáltatásra vonatkozó kötelező jótállás

A 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet alapján:

  • ha a javítási szolgáltatás bruttó díja meghaladja a 20 000 Ft-ot,
  • és a szolgáltatás a rendelet melléklete szerinti körbe tartozik (személygépkocsik javítása, karbantartása),

akkor a Szolgáltató 6 hónap kötelező jótállást biztosít a teljes munkára.

Ez minden elvégzett munkára és felhasznált anyagra kiterjed, kivéve:

  • természetes kopás,
  • nem rendeltetésszerű használat,
  • külső sérülés,
  • az Ügyfél által hozott alkatrész hibája.

8.2.2. Új alkatrészekre vonatkozó kötelező jótállás (151/2003. Korm. rend.)

A kötelező jótállás tartós fogyasztási cikkekre vonatkozik, ha az alkatrész ára eléri az alábbi összegeket:

  • 10 000 – 100 000 Ft között: 1 év
  • 100 000 – 250 000 Ft között: 2 év
  • 250 000 Ft felett: 3 év

8.2.3. Kellékszavatosság (Ptk.)

A fogyasztó a hibás teljesítés esetén 2 év szavatossági időn belül érvényesíthet igényt.

A sorrend kötött:

  1. kijavítás vagy csere,
  2. árleszállítás vagy elállás.

8.3. Céges / Vállalkozási Ügyfelek (B2B) részére biztosított jogok

Vállalkozási szerződés esetén a fogyasztóvédelmi szabályok NEM alkalmazandók.

8.3.1. Jótállás javítási munkákra (szerződéses jótállás)

A Szolgáltató B2B Ügyfelek esetén nem köteles kötelező jótállást biztosítani, azonban:

  • az elvégzett javításokra egységesen 3 hónap szerződéses jótállást vállal,
  • kivéve, ha a munkalapon vagy szerződésben más időtartam szerepel.

Nem vonatkozik garancia:

  • hibás Ügyfél által hozott alkatrészre,
  • természetes elhasználódásra,
  • külső károkozásra,
  • módosításokkal / tuninggal összefüggő hibákra,
  • helytelen karbantartásból eredő hibákra.

8.3.2. Alkatrészekre vonatkozó szavatosság

A Ptk. szerint:

  • B2B szerződésekben a kellékszavatosság 1 év,
  • a bizonyítási teher az Ügyfelet terheli.

A csere vagy visszavétel feltétele a beszállító jóváhagyása (B2B-ben nincs automatikus csere).

8.3.3. Kizárások B2B esetén

A jótállás és szavatosság nem érvényesíthető:

  • nem gyári előírások szerinti beavatkozás után,
  • ha az Ügyfél maga végzett szerelést a beavatkozási pontokon,
  • verseny- vagy extrém használat esetén,
  • diagnosztikán feltárt, Ügyfél által elutasított hibák miatt bekövetkező károkra.

8.4. Gyári (OEM) és utángyártott alkatrészekre vonatkozó egységes rendelkezések

(1) A jogszabály által biztosított jótállás és szavatosság nem függ attól, hogy az alkatrész gyári vagy utángyártott.

(2) A gyártók és beszállítók önkéntes kereskedelmi garanciát vállalhatnak (pl. 2–3 év), amely a jogszabályi minimumot meghaladhatja.

(3) A Szolgáltató a beépítés előtt tájékoztatja az Ügyfelet:

  • az alkatrész típusáról,
  • gyártójáról,
  • cikkszámáról,
  • a beszállító/gyártó garanciális feltételeiről.

(4) Ügyfél által hozott alkatrész esetén:

  • a Szolgáltató garanciát nem vállal,
  • a hibás alkatrészből eredő minden kár a hozó felelőssége,
  • az alkatrész-eredet ellenőrzését a Szolgáltató nem vállalja.

8.5. Jótállási igény érvényesítésének menete

  1. Az Ügyfél jelzi a hibát (személyesen vagy írásban).
  2. A Szolgáltató a járművet bevizsgálja.
  3. Jegyzőkönyv készül:
    • hiba leírása
    • beépített alkatrész adatai
    • felhasználási, karbantartási körülmények
  4. A javítási időtartam: max. 15 nap (fogyasztói jótállás esetén jogszabályi kötelezettség).
  5. Amennyiben a hiba nem garanciális, a bevizsgálás költsége az Ügyfelet terheli.


9. Járműtárolás, felelősségvállalás és kárfelelősség

9.1. Jogszabályi alapok

(1) A Szolgáltató a járműre vonatkozó őrzési és kárfelelősségi kötelezettségét a Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:244–6:246. § és 6:319–6:333. § rendelkezései szerint teljesíti.

(2) A Szolgáltató a jármű átvételétől annak visszaadásáig köteles a járművet rendeltetésszerűen őrizni, és a jogszabályban minimálisan elvárható gondossági szintet tanúsítani.

(3) A Szolgáltató felelőssége kizárólag azokra a károkra terjed ki, amelyek a Szolgáltató felróható magatartása miatt következtek be, és amelyek a jogszabály alapján a Szolgáltató felelősségi körébe tartoznak.

9.2. Felelősségbiztosítás

(1) A Szolgáltató tevékenységére érvényes felelősségbiztosítással rendelkezik.

(2) A Szolgáltató felelőssége kizárólag a biztosítási szerződésben meghatározott eseményekre és összegig terjed ki.

(3) Amennyiben jogszabály kötelező felelősségi minimumot határoz meg, a Szolgáltató legfeljebb a törvényben rögzített mértékig felel.

(4) A felelősségbiztosítás pontos összege és feltételei üzleti titok, az ÁSZF-ben nem kerülnek közzétételre.

9.3. A Szolgáltató felelősségvállalásának terjedelme

(1) A Szolgáltató felel minden olyan kárért, amelyet:

– szerelési vagy javítási hiba,

– szakszerűtlen munkavégzés,

– a munkavégzés során tanúsított gondatlanság

okozott.

(2) A Szolgáltató felelőssége csak addig terjed, ameddig a biztosító fedezetet nyújt, vagy amíg jogszabály kötelezően előírja.

(3) A Szolgáltató nem felel olyan hibákért, amelyek nem állnak okozati összefüggésben az általa végzett munkával, különösen:

– előéleti vagy rejtett hibák,

– természetes kopás,

– Ügyfél által korábban elutasított javítások elmaradásából eredő hibák,

– Ügyfél által hozott alkatrész hibája miatt bekövetkező károk.

9.4. A felelősségből kizárt esetek

A jog által megengedett körben a Szolgáltató nem felel az alábbiakért:

(a) a járműben hagyott értéktárgyakért (készpénz, laptop, telefon, dokumentumok, kulcsok, EKA kártya stb.);

(b) elemi károkért (vihar, jég, beázás, villámkár), kivéve bizonyított felróhatóság esetén;

(c) konstrukciós vagy típushibákból eredő károkért;

(d) karbantartáshiány, elhasználódás vagy korábbi szakszerűtlen beavatkozás miatt bekövetkező hibákért;

(e) Ügyfél által hozott alkatrész meghibásodása miatt bekövetkező károkért;

(f) lopásból vagy rongálásból származó károkért, ha a Szolgáltató a jogszabály szerint minimálisan elvárható vagyonvédelmi intézkedéseket megtette;

(g) Ügyfél vagy harmadik személy által a javítást követően végzett beavatkozás okozta károkért.

9.5. Járműtárolás a javítás ideje alatt

(1) A javítás időtartama alatt a járművet a Szolgáltató zárt vagy felügyelt területen tárolja.

(2) Éjszakai tárolás során a jármű kamerával megfigyelt területen kerül elhelyezésre. A megfigyelőrendszer nem garantál kármentességet; célja kizárólag a vagyonvédelem.

9.6. A javítás befejezését követő átvételi határidő, felelősség megszűnése és tárolási díj

(1) A Szolgáltató az Ügyfelet a javítás befejezéséről e-mailben vagy telefonon értesíti.

(2) Az Ügyfél köteles a járművet az értesítést követő munkanap 0:00 órájáig átvenni.

(3) Amennyiben az Ügyfél a járművet a következő munkanap 0:00 óráig nem veszi át, a Szolgáltató a jármű további őrzéséért és az abban keletkezett károkért semmilyen felelősséget nem vállal, ideértve – a jogszabály által megengedett körben – a lopást, rongálást, elemi kárt vagy harmadik személy által okozott kárt is.

(4) Ha az Ügyfél a járművet az értesítéstől számított 5. munkanap 0:00 órájáig sem veszi át, a Szolgáltató jogosult a jármű tárolásáért naponta 3 000 Ft tárolási díjat felszámítani.

(5) A tárolási díj az értesítés napját követő naptól kerül felszámításra, a késedelem teljes időtartamára visszamenőleg.

(6) A tárolási díj megfizetéséig a Szolgáltató jogosult a járművet visszatartani a Ptk. 6:265. § szerinti törvényes zálogjog alapján.


.

10. Adatkezelés (GDPR)

10.1. Az Ügyfél adatait a Szolgáltató kizárólag:

  • munkalapok,
  • számlázás,
  • javítási előzmények,
  • jogszabályi kötelezettségek
    céljából kezeli.

10.2. Az adatkezelés részleteit az Adatkezelési tájékoztató tartalmazza.

11. Fizetés, számlázás, fizetési késedelem és zálogjog

11.1. A fizetés módja és esedékessége

(1) A Szolgáltató szolgáltatásai ellenértékét az Ügyfél köteles a számla kézhezvételével egyidejűleg, azonnal, vagy a Szolgáltatóval előzetesen egyeztetett fizetési határidőn belül megfizetni.

(2) Amennyiben a felek kifejezetten azonnali fizetésben állapodtak meg (helyszíni bankkártya, készpénz, azonnali átutalás), a jármű nem vehető át mindaddig, amíg a számla teljes összege nem kerül kiegyenlítésre.

(3) A fizetési módok:

– készpénz,

– bankkártya,

– előre utalás,

– azonnali utalás (5 másodperces rendszer).

(4) Az Ügyfél köteles a Szolgáltató által kiállított számlát a számviteli előírásoknak megfelelően átvenni és megőrizni.

11.2. Jármű átadásának feltétele

(1) A jármű kiadása kizárólag a teljes díj maradéktalan megfizetését követően lehetséges.

(2) Amennyiben a fizetés azonnal esedékes, de az Ügyfél azt nem teljesíti, a jármű át nem vétele esetén a jármű tárolása és őrzése tekintetében a 9. pont rendelkezései lépnek életbe.

Ez azt jelenti, hogy:

– a Szolgáltató nem vállal felelősséget az át nem vett jármű őrzéséért a következő munkanap 0:00 órájától,

– az Ügyfél kockázata minden kár,

– az 5. munkanaptól a tárolási díj napi 3 000 Ft, a 9. pont szerint.

11.3. Fizetési késedelem és jogkövetkezményei

(1) Amennyiben az Ügyfél a fizetési határidőt elmulasztja, a Szolgáltató jogosult:

a) késedelmi kamatot felszámítani a Ptk. 6:155. § szerint;

b) kedvezmények, árengedmények, akciós árak visszavonására, még akkor is, ha azokat korábban már kommunikálta vagy jóváhagyta;

c) az Ügyféllel szemben a további szolgáltatásnyújtást megtagadni vagy előre fizetéshez kötni.

(2) A késedelmes fizetés időtartama alatt a jármű kiadása nem kérhető, és a tárolásra a 9. pont szabályai az irányadóak (felelősség megszűnése, tárolási díj, 5. munkanaptól napi 3 000 Ft).

11.4. Törvényes zálogjog (Ptk. 6:265. §)

(1) A Szolgáltatót törvényes zálogjog illeti meg a javítási szolgáltatás tárgyán, azaz a járművön a teljes követelés tekintetében, beleértve:

– munkadíj,

– alkatrészár,

– tárolási díj,

– késedelmi kamat,

– egyéb költségek.

(2) A zálogjog fennáll mindaddig, amíg az Ügyfél valamennyi tartozást nem rendezi a Szolgáltató felé.

(3) A zálogjog alapján a Szolgáltató jogosult a járművet visszatartani, és annak kiadását megtagadni, amíg a tartozás kiegyenlítése nem történik meg.

(4) A zálogjog érvényesítésével kapcsolatos költségek az Ügyfelet terhelik.

11.5. A tárolás, felelősség és fizetés összefüggései

(1) Ha az Ügyfél a számla kiegyenlítését nem teljesíti, akkor:

– a jármű az Ügyfél felelősségére marad a telephelyen,

– a Szolgáltató minden felelősséget kizár a jármű állagáért a 9. pont szerint,

– a tárolási díj a 9. pont alapján automatikusan felszámításra kerül,

– a zálogjog a teljes tartozás erejéig fennáll.

(2) A Szolgáltató a fennálló tartozás rendezéséig az Ügyfél részére többletszolgáltatást nem nyújt, új megrendelést nem fogad el, kivéve előre fizetés esetén.

11.6. Számlázás és adatszolgáltatás

(1) A Szolgáltató minden megrendelésről és elvégzett szolgáltatásról számlát állít ki, a jogszabály szerinti tartalommal.

(2) Anonim vagy valótlan adatokkal történő fizetés vagy megrendelés jogilag érvénytelen (ld. 7. pont: Ügyfél-azonosítás).

(3) A számla kiállítása az Ügyfél jogi kötelezettsége, annak megtagadása esetén a Szolgáltató jogosult a szolgáltatás teljesítését megtagadni.

11.7. 30 napon túli fizetési hátralék és jogi eljárások

(1) Amennyiben az Ügyfél a számlát 30 napon túl sem rendezi, a Szolgáltató jogosult a tartozás jogi úton történő behajtását megkezdeni.

(2) A Szolgáltató első lépésként írásbeli fizetési felszólítást küld. Amennyiben ez eredménytelen, a Szolgáltató jogosult fizetési meghagyásos eljárást (FMH) kezdeményezni az Ügyfél ellen a közjegyzőnél a 2009. évi L. törvény alapján.

(3) Amennyiben az Ügyfél a fizetési meghagyással szemben nem él ellentmondással, az jogerőre emelkedik, és végrehajtható okiratnak minősül.

(4) Jogerős fizetési meghagyás vagy jogerős bírósági határozat alapján a Szolgáltató jogosult végrehajtási eljárást kezdeményezni a tartozás behajtása érdekében a polgári végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvény (Vht.) rendelkezései szerint.

(5) A végrehajtás során a gépjármű végrehajtható vagyoni tételnek minősül, amely

– lefoglalható,

– elszállítható,

– szükség esetén értékesíthető,

és a befolyt összeg a tartozás kiegyenlítésére használható fel.

(6) A Szolgáltató a Ptk. 6:265. § szerinti törvényes zálogjog alapján a járművet a tartozás teljes rendezéséig visszatarthatja, és a zálogjog fennállása alatt a jármű kiadása nem követelhető.

(7) A jogi eljárások megindításával kapcsolatos minden költség – ideértve a fizetési meghagyás, végrehajtás, tárolási díj, költségátalány, kamat és egyéb díjak összegét – az Ügyfelet terheli.

(8) A 30 napon túli fizetési késedelem esetén a Szolgáltató jogosult az Ügyfél részére korábban biztosított kedvezményeket, árengedményeket vagy akciós árakat visszavonni, és a teljes listaár szerinti díjat érvényesíteni.

(9) A követelésbehajtási folyamat ideje alatt a jármű őrzése és tárolása tekintetében a 9. pont rendelkezései az irányadók, így az Ügyfél viseli:

– az őrzés hiányából eredő kockázatokat (9.3–9.4),

– a tárolási díjat (napi 3 000 Ft az 5. munkanaptól),

– minden egyéb kárt vagy költséget.


12. El nem készült munkák, visszamondás és fizetési kötelezettség

12.1. Az Ügyfél által kezdeményezett javításmegszakítás

(1) Az Ügyfél jogosult a megrendelt javítást bármely időpontban megszakítani vagy visszamondani, azonban ebben az esetben a Szolgáltató a következő tételekre jogosult:

a) a már elvégzett munkadíj,

b) a beépített vagy előkészített alkatrészek díja,

c) a megrendelt, de a beszállítónak már vissza nem küldhető alkatrészek teljes ára,

d) az alkatrészek visszaküldésével járó költség (ahol releváns),

e) az addig felmerült anyagköltség és alvállalkozói díjak.

(2) A „vissza nem küldhető” alkatrész jogilag olyan termék, amelyet:

– a beszállító nem vesz vissza, vagy

– a visszavétel költsége meghaladja a termék értékét, vagy

– egyedi megrendelésre készült.

(3) Az Ügyfél által megszakított munkák esetén a Szolgáltató jogosult a járművet az eredeti állapotára visszaszerelni, azonban ennek költsége az Ügyfelet terheli.

(4) A visszamondás tényét a Szolgáltató jegyzőkönyvben rögzíti.

12.2. Műszaki okból nem elvégezhető javítás

(1) Ha a javítás a feltárt rejtett hibák, gazdaságtalanság, alkatrészhiány, beszállítói probléma vagy más műszaki ok miatt nem végezhető el, az Ügyfél tudomásul veszi, hogy:

a) a diagnosztikai díj minden esetben fizetendő,

b) a már elvégzett munkafázisok díja fizetendő,

c) a beépített vagy felhasznált alkatrészek értéke fizetendő,

d) az Ügyfél kérésére elvégzett részjavítások díja fizetendő.

(2) Ha az Ügyfél dönt úgy, hogy a javítást nem kéri tovább folytatni, a 12.1. pont szabályai lépnek életbe.

12.3. Fizetés, határidők és jogkövetkezmények

(1) A 12.1. és 12.2. pont szerinti összegek – beleértve diagnosztikai díjat, részmunka díját, alkatrészek árát, alvállalkozói díjakat – azonnal esedékesek, a Szolgáltató számlájának kézhezvételével.

(2) A jármű a 11. pont rendelkezései szerint nem adható ki, amíg a Szolgáltató felé fennálló teljes összegű tartozás kiegyenlítése nem történik meg.

(3) A fizetés elmaradása esetén:

– a 9. pont szerinti tárolási díj és felelősségi korlátok lépnek életbe (következő munkanap 0:00 órájától nincs felelősségvállalás, 5. munkanaptól 3 000 Ft/nap tárolási díj),

– a Szolgáltatót a Ptk. 6:265. § szerinti törvényes zálogjog illeti meg a járművön,

– 30 napot meghaladó késedelem esetén alkalmazandó a 11.7. pont (FMH és végrehajtás megindítása).

(4) A visszamondásból eredő költségek teljes mértékben az Ügyfelet terhelik, és a fizetésig a jármű visszatartása jogszerű.

12.4. Az Ügyfél által hozott alkatrészek visszamondása

(1) Ha az Ügyfél által hozott alkatrésszel történő javítás kerül megszakításra, a Szolgáltató csak a már elvégzett munkadíjat és a diagnosztikai díjat számítja fel, azonban felelősséget az Ügyfél által hozott alkatrész épségéért, minőségéért nem vállal.

(2) Amennyiben az Ügyfél által hozott alkatrész beépítése megkezdődött, a visszaszerelés vagy eltávolítás többletköltséggel jár, amely szintén az Ügyfelet terheli.

12.5. A jármű átadása visszamondás esetén

(1) A jármű kizárólag a 12.1–12.3. pontok szerinti összes díj megfizetése után adható ki.

(2) A felek kifejezetten rögzítik, hogy az Ügyfél visszamondása nem mentesíti őt a már felmerült díjak megfizetése alól, és nem csökkenti a Szolgáltató jogait a 9. és 11. pontban meghatározott tárolási, zálogjogi és követelésérvényesítési szabályok alkalmazásában.


13. Felelősségkorlátozás

13.1. A Szolgáltató szakmai gondossági kötelezettsége

(1) A Szolgáltató köteles a tevékenységét a műszaki követelményeknek, a szakmai szabályoknak, a gyártói (OEM) előírásoknak és az általánosan elvárható szakmai gondosságnak megfelelően végezni.

(2) A Szolgáltató felelőssége a vállalkozási szerződés szabályai alapján korlátozott: kizárólag azokra a károkra terjed ki, amelyek bizonyíthatóan a Szolgáltató hibájából, mulasztásából vagy szakmai szabályszegésből következtek be.

13.2. Rejtett hibák és előéletből eredő károk

(1) A Szolgáltató nem felel olyan hibákért vagy károkért, amelyek:

– a javítás előtt már fennálltak,

– az Ügyfél vagy előző szervizek által okozott hibákból erednek,

– korrodáltságból, kopásból vagy elöregedésből keletkeztek,

– a jármű előéletéből, karbantartási hiányosságaiból vagy szakszerűtlen korábbi javításból származnak.

(2) A Szolgáltató nem felel a jármű rejtett hibáiért akkor sem, ha azok a javítás során váltak nyilvánvalóvá, és a hiba felfedése miatt további meghibásodás vagy többletkár következett be.

13.3. Ügyfél által hozott alkatrészek

(1) A Szolgáltató nem vállal felelősséget az Ügyfél által beszerzett vagy hozott alkatrészek:

– minőségéért,

– műszaki megfelelőségéért,

– beépíthetőségéért,

– hibájából eredő közvetlen vagy közvetett károkért.

(2) Az Ügyfél által hozott alkatrész miatt keletkező bármely meghibásodás, járulékos költség vagy munkadíj teljes mértékben az Ügyfelet terheli.

13.4. Garancia és jótállás korlátozása

(1) A garancia és jótállás részletes feltételeit a 8. pont tartalmazza.

(2) A Szolgáltató garanciája megszűnik, ha:

a) az Ügyfél vagy harmadik személy a javítást követően beavatkozik a javítás helyére,

b) a jármű nem rendeltetésszerű használata okozza a hibát,

c) az Ügyfél elmulasztja az időszakos karbantartást, és a hiba ezzel összefügg,

d) az Ügyfél módosítja a jármű műszaki paramétereit (chiptuning, teljesítménynövelés, utólagos átalakítás),

e) külső sérülés vagy baleseti káresemény történik.

(3) A jótállás nem terjed ki a természetes elhasználódásra, folyadékok fogyására, kopó alkatrészekre és a rendeltetésszerű használat következményeire.

13.5. A Szolgáltató által vállalt felelősség felső határa

(1) A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki a szerződésszegéssel közvetetten okozott károkra, így különösen:

– elmaradt haszon,

– üzemkiesés,

– kötbér,

– járulékos üzleti veszteség,

– Ügyfél által igénybe vett külső szolgáltatások költsége.

(2) A Szolgáltató által vállalt kártérítés felső határa minden esetben:

– legfeljebb a felelősségbiztosítási szerződésben meghatározott összeg,

– vagy ahol jogszabály kötelező minimumot ír elő, ott a törvényi minimum,

attól függően, hogy melyik alacsonyabb.

13.6. Külső szolgáltatók és gyártói felelősség elhatárolása

(1) A Szolgáltató nem felel a külső alvállalkozók, beszállítók, importőrök, gyártók hibájából eredő károkért, ideértve az alkatrészgyártói minőségi hibákat is.

Ezek rendezésére az adott gyártó vagy forgalmazó jótállási feltételei irányadók.

(2) Gyári (OEM) hibák, konstrukciós hibák, visszahívási kampányok a gyártó felelősségi körébe tartoznak, nem a Szolgáltatóéba.

13.7. Ügyfél együttműködési kötelezettsége

(1) Az Ügyfél köteles a Szolgáltató részére minden releváns információt megadni:

– korábbi hibák,

– előélet,

– előző javítások,

– korábbi káresemények,

– karbantartási előzmények.

(2) Az Ügyfél köteles a Szolgáltató szakmai utasításait betartani; ennek elmulasztása esetén a Szolgáltató a felelősségét kizárja.

13.8. Harmadik személy beavatkozása

A Szolgáltató nem felel a harmadik személy által a javítást követően végzett beavatkozásból eredő kárért, beleértve:

– kontár javítás,

– nem megfelelő szerviz,

– hobby-szerelés,

– szakszerűtlen vagy nem engedélyezett alkatrészek beépítése.

13.9. Vis maior

A Szolgáltató nem felel olyan eseményekért, amelyek elháríthatatlan külső okból (vis maior) következnek be, így különösen:

– áramszünet,

– infrastruktúra meghibásodása,

– természeti katasztrófa (vihar, árvíz, jég),

– telekommunikációs hiba,

– országos ellátási probléma.

13.10. Garanciális és kiterjesztett garanciális időn belüli javítások, karbantartások és a gyártói/más szervizek által biztosított garanciákhoz kapcsolódó felelősség

(1) A Szolgáltató minden javítást és karbantartást szakmai gondossággal, a gyártói (OEM) műszaki előírások figyelembevételével, valamint a vonatkozó szakmai szabványok szerint végez el. A munkavégzéshez az Ügyfél minden esetben részletes írásos ajánlatot kap, amely tartalmazza a felhasználandó alkatrészeket, műveleteket és költségeket.

(2) A Szolgáltató az általa végzett munkára a saját jótállási és szavatossági kötelezettségeit teljesíti a jelen ÁSZF 8. pontja szerint, azonban a gyártók, importőrök, más márkaszervizek, biztosítók, finanszírozók vagy kereskedők által vállalt garancia vagy kiterjesztett garancia feltételeiért felelősséget nem vállal.

(3) A gyártó vagy más, az Ügyfél által igénybe vett szerviz által megállapított garanciális feltételek — így különösen:

a) kötelező szervizelési előírások,

b) szervizintervallumok,

c) karbantartási protokollok,

d) kötelező diagnosztikai vizsgálatok,

e) csak márkaszervizben végezhető bizonyos műveletek —

nem tartoznak a Szolgáltató felelősségi körébe.

(4) A Szolgáltató a javítás elvégzésével nem vállal felelősséget azért, hogy az elvégzett munkálatokat a gyártó, importőr vagy más szerviz garanciális igényérvényesítésre automatikusan elfogadja, mivel ezek elbírálása nem a Szolgáltató hatásköre.

(5) A Szolgáltató nem vállal felelősséget azért, ha a gyártó vagy más szerviz:

– a saját garanciális feltételeire hivatkozva,

– dokumentációs vagy adminisztratív okból,

– illetve a jármű múltjára vonatkozó információk alapján

a garanciális igényt elutasítja.

(6) A Szolgáltató ugyanakkor teljes körű együttműködést biztosít az Ügyfél részére:

– minden elvégzett munkáról részletes munkalapot,

– alkatrész-azonosítást (cikkszám, gyártó, minősítés),

– fotódokumentációt,

– diagnosztikai jegyzőkönyvet,

– és minden szükséges műszaki dokumentációt átad,

amely egy esetleges gyártói vagy más szerviznél történő garanciális eljáráshoz szükséges lehet.

(7) A Szolgáltató a garanciális ügyintézésben — amennyiben az nem ütközik jogszabályba vagy gyártói korlátozásba — az Ügyfél kérésére segítséget nyújt, közreműködik, de a garanciális döntésért felelősséget nem vállal.

(8) Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a gyártói vagy márkaszervizi garancia feltételeinek való megfelelés kizárólag az Ügyfél kötelezettsége, ideértve a kötelező szervizintervallumok, olaj- és folyadékcsere-periódusok, valamint a gyártói karbantartási előírások betartását.

(9) A Szolgáltató által elvégzett javítás vagy karbantartás önmagában nem jelent garanciális megfelelést a gyártó vagy más szerviz részéről, és nem kötelezi azokat a garanciális igény elfogadására.


14. Jogviták

Felek a vitás ügyeket elsődlegesen békés úton rendezik.

Amennyiben ez nem vezet eredményre:

Budai Központi Kerületi Bíróság / Fővárosi Törvényszék az illetékes, a pertárgyértéktől függően.

Ügyfél jogai fogyasztói minőségben:

  • Békéltető Testülethez fordulhat,
  • Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordulhat.

15. Záró rendelkezések

15.1. A Szolgáltató fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására.

15.2. A módosítás a közzététel napján lép hatályba.

15.3. Az ÁSZF a Szolgáltató telephelyén és weboldalán érhető el.